Ezért nem alszol éjszaka és teljesítesz nulla kreativitással és „kockázatosan” másnap

01 augusztus 2018

Ismerős a tünet? Abban merül ki az aznapi munkahatékonyságod, hogy a kávésbögrék tengerével körbevett monitorod előtt prólod türtőztetni a folyton nyitott szád előtt parkoló tenyered. Megyeget a munka. Majd, amikor estére úszol a teendőkben, nagyjából egy középkori mozsárágyú célzásának finomságával próbálsz meg kapkodni.

És amikor elfogy az erőd és a munkakedv, akkor egy amúgy jól indult napfényes csütörtöki reggelen, a felsővezető egy füstölő fejjel fogad. Határidők és átgondoltság kérem szépen; és hova tűnt a folyton pörgő energiamenedzsment belőled? A cikk erre is választ ad.

Mint a tej, úgy alszanak. 
Szóval szinte irigyled őket.

Bizony a csecsemőkről és a kisgyerekekről van szó, akiknek alvásideje fele, illetve egynegyede a REM-fázisban zajlik.

Ők álmodnak; sőt, többségünk átalussza az élete egyharmadát. Te mégis valahogy ezt a tudományos adatot is nehezen tudod elhinni, amikor minden reggel úgy kelsz fel mint, akit este fejbevágtak egy kalapáccsal.

Pedig agyadnak szüksége van az alvásra.

A nehéz alvás ugyanis nem csupán fárasztó és bosszantó, de veszélyes is.

Nem csak azért, mert egy pihentető éjszaka után mindannyian tisztábbnak érezzük a fejünket, és a három réteg smink nélkül is üdének fest az arcunk. Az alvás jót tesz az agynak is.

A Harvard Egyetem kutatói – Robert Stickgold vezetésével- egyetemistákon folytatott vizsgálatokat, a kutatás során a készségeik vizsgálata után pedig szundíthattak egyet.

A harsány ébresztést követően a kísérleteket ismét megismételték; ebből pedig arra jutottak, hogy akiket a REM-fázisból ébresztettek fel, sokkal jobban teljesítettetek nyelvtani feladatokat illetően. A mélyalvásból ébredők viszont a memóriafeladatokban remekeltek.

Alvás közben ugyanis az agyunk „kukáz”. A lényegi infókat kiválogatja az aznapi infók közül, a fontos dolgok rögzülése érdekében, és fölszámolja a felesleges és haszontalan idegsejtkapcsolatokat.

Az alvás a szervezeted általános jólétét szolgálja. Illetve szolgálná, mert ennek sikeres és hosszútávon eredményes kivitelezése nem is olyan egyszerű. Ma minden ötödik tizenéves jut elegendő alváshoz (ez akár 9 óra! is lehet). Vizsgálatok szerint pedig kiderült, hogy a rossz és közepes tanulók kevesebbet alszanak, mint a jó és jeles tanulók.

De mégis mi a legideálisabb alvás?

Nos nem az, amikor napközben a meetingeken, és értekezleteken alszol el.
Vagy, amikor egész nap odahaza is csak a pálcikákat helyeznéd a szemhéjaid közé. Az alvásnak ugyanis megvan a maga ideje: megfelelő időben, megfelelő körülmények között és ami a legfontosabb, megfelelő levegőn.

Az otthonok jelentős részében viszont nem ideális a levegő az eredményes és biztonságos, pihentető alváshoz.

 

Mivel ez egy helyiség esetében minimum 30 m3/h szobánként és személyenként.  Ennek eléréséhez a legtöbb eredménytelen kísérlet az ablakokon keresztüli kivitelezését próbálja meg; ehhez azonban 45 percenként kellene szellőztetni.

 

Nem csoda, hogy a friss levegő hiánya a nehézkes alvást és fejfájás kombinációt determinálja.

Sokszor egyáltalán nem az évszakok okolhatóak az állandó fáradtságodért és letaglozó éjszakai alvásokért. A lakások levegőminősége nemes egyszerűéggel rossz. Télen, amikor az ablak csak ritkán van nyitva még inkább.

Megfelelő mennyiségű friss levegő hiányában a szoba CO2 szintje magas lesz.
Irdatlanul magas.

A legtöbb szakember egyetért abban, hogy a 2000 feletti ppm érték már fáradtságot, figyelemzavart, és bágyadtságot, levertséget okoz. A szabad levegőn 400 körül van a CO2 szint. Viszont otthonodban akár kora reggelre a 4000 ppm fölé emelkedett CO2 szintet is elérheti a hálószobád értéke.

 

A magas CO2 szint klasszikus tünetei a folytonos fáradtságérzet, a gyengeség érzése, a kimerültség, rossz alvás, a nehezebb és rosszabb koncentráció.

 

Mi lenne akkor a nélkülözhetetlen és kockázatmentes eszköz az ideális alvásokért?

 

A hővisszanyerős szellőztetés például olyan friss, egészséges levegőt ad otthonodnak állandó jelleggel, ami végre megadhatja neked az „aludj jól” alvásokat.

Az eredménytelen ablaknyitogatás helyett automatikusan és hosszútávon biztosítja neked a pihentető alvást, vele biztonságban érezheted magad. Így minden reggel úgy kelsz majd fel, hogy agyad megfelelő pihenéshez jutott, hogy aznap a 8-10 órás munkaidőben is bizonyítson.

Vagy felpöröghess kellő gyorsasággal a sikeres munkavégzésre, ha már eleged van a kávé hatástalan „eredményeiből”.

 

Tudj meg többet a pihentető alvást és azonnali hatást biztosító módszerről, gyere el a bemutatótermünkbe, és ismerd meg a Zehndert még alaposabban, hogy egyetlen kérdés se maradjon nálad megválaszolatlanul. Ezt az új és egyedülálló, korszerű trendet ismerned kell.

Időpont egyeztetéshez hívj a +36-30-815-2151-es számon, vagy írj az info@szellozteto.hu címünkre.

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>